"Discovery" and "Cultivation" of Talents in Religious Communications; A Case Study of Dezful City's Shajareh Salehin Plan for Children

Document Type : Promotional Article

Authors

1 Faculty member at Imam Sadiq University

2 M.A. in Islamic Studies, Culture and Communication, Imam Sadiq University, (corresponding author) Sina.asareh716@gmail.com

Abstract

Sport is a branch associated with culture. It is a cultural activity that promotes interaction with society and will contribute to social development. Today, in different societies, promoting the sport for women and establishment of sports mechanisms are particularly important, since they signify the presence or absence of women in sports activities as a global indicator of their social status in society. The media policy is a subset of cultural policy makers that govern the massive media leadership in achieving the specific goals of a system. In the new world, which also translates into the age of communication or media, it is important for the media to play an effective role in policy making. Women’s sport is one of the most striking cultural manifestations of any society, the neglect of which can put the cultural system in trouble. History has witnessed gender-based challenges. The notion that women have more or less been absent from sport arena leading to their being belittled and not showing up in the media, has made us revise the existing programs and adopt strategies and techniques to have more interaction with the media.  Considering these issues, this research tries to answer the question about the status of women's sports policy in the Islamic republic of Iran. In addition to answering this, we have examined the organizational and policy issues of women entering sports facilities and the coverage of their competitions in the media. This research has been done by library and documentary method; it has also benefitted from some press interviews about sport and media. In the end, it became clear that there has been no legal ban on women entering sports facilities. There is also no comprehensive and complete policy related to the coverage of women's sports competition by the national media, and the need for serious involvement of cultural policy makers in this field is highly felt...

Keywords

 
1-امینی، ابراهیم(1384). اسلام و تعلیم و تربیت، قم: بوستان کتاب.
2-احمدی‌زاده، محمد(1394). «تربیت در شبکه صالحین»، مطالعات راهبردی تربیت اسلامی. سال اول. شماره اول: 43-29.
3-اعرافی، علی‌رضا(1392). فقه تربیتی. تهران: اشراق و عرفان.
4-اکبری، صاحبعلی(1388). «تأملی در معنای رشد در قصص قرآن‌کریم». مطالعات علوم قرآن و حدیث. شماره پیاپی 3/83.: 45-60.
5-ابن عبدالله، صالح و دیگران(2006م). موسوعه نضره النعیم فی مکارم الاخلاق الرسول الکریم. جده.
6-باقری، خسرو(1389). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: اهداف، مبانی و اصول. تهران: علمی و فرهنگی.
7-بانکی‌پور فرد، امیر‌حسین و قاماشچی، احمد(1384). تعلیم و تربیت از دیدگاه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای. تهران: تربیت اسلامی.
8-خامنه‌ای، سیدعلی(1393). قرارگاه‌های فرهنگی. تهران: صهبا.
9-دهخدا، علی اکبر(1337). لغت‌نامه، زیر نظر محمد معین و جعفر شهیدی. تهران: دانشگاه تهران.
10-راغب‌اصفهانی، حسین‌بن‌محمد(1372). ترجمه و تحقیق مفردات الفاظ ‌قرآن. تهران: مرتضوی.
11-رزم آزما، هوشیار (1358). فرهنگ روان‌شناسی (انگلیسی، فرانسه، فارسی). تهران: علمی فرهنگی.
12-ربر آرتور اس(1390). فرهنگ روان‌شناسی (توصیفی)، مترجمان: یوسف کریمی و دیگران. تهران: رشد.
13-سجادی، سید جعفر(1375). فرهنگ علوم فلسفی. تهران: امیر کبیر.
14-شاه‌آبادی، محمدعلی(1387)، فطرت عشق (شذرة ششم از کتاب شذرات المعارف)، شرح فاضل گلپایگانی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
15-صلیبا، جمیل(1366). فرهنگفلسفی، ترجمه: منوچهر صانعی دره بیدی. تهران: حکمت.
16-صفائی حائری، علی. مسئولیت و سازندگی، تهران: لیله‌القدر، 1379.
17-طباطبایی، سید‌محمدحسین(1417ق). المیزان فی تفسیر‌القرآن. قم: جامعه مدرسین حوزه‌علمیه.
18-طوسی، محمد‌بن‌حسن(1409ق). التبیان فی تفسیر‌القرآن. قم: جامعه مدرسین حوزه‌علمیه قم.
19-طبری، ابی جعفر محمدبن‌جریر(1412ق). جامع‌البیان عن تفسیر آی القرآن. بیروت: دارالمعرفه.
20-عابدی جعفری، حسین؛ تسلیمی، محمد؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخ‌زاده، محمد(1390). «تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در داده‌های کیفی». اندیشه مدیریت راهبردی. سال پنجم. شماره دهم: 198-151.
21-فرخی، میثم(1394). «بررسی روند تربیتی طرح صالحین در پایگاه‌های بسیج مساجد کشور بر اساس مدل فرآیندی». مطالعات راهبردی تربیت اسلامی. سال اول. شماره اول: 28-9.
22-قرطبی، محمدبن‌احمد(1364). جامع لاحکام القرآن. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
23-مختاریان‌پور، مجید(1391). طراحی مدل اجرای سیاست فرهنگی مبتنی بر برنامه‌های توسعه کشور. رساله دکتری دانشگاه علامه طباطبایی.
24-مطهری، مرتضی(1373). تعلیم و تربیت در اسلام. تهران: صدرا.
25-مطهری، مرتضی(1384). مجموعه آثار. تهران: صدرا.
26-مصباح یزدی، محمدتقی(1395). فطرت و فطریات انسان. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
27-معدن آرانی، عباس؛ سرکارآرانی، محمد‌رضا (1396). آموزش و توسعه. تهران: نی.
28-مصطفوی، سید‌حسن(1388). التحقیق فى کلمات القرآن‌الکریم. تهران: نشر آثار علامه‌مصطفوی.
29-نیکزاد، محمود(1390). فرهنگ جامع روان‌شناسی (انگلیسی-فارسی). تهران: کیهان.
30-وینهاوس، دن(1931). کلیدهای کشف پرورش استعداد در کودکان، ترجمه: اکرم قیطاسی. تهران: کتاب‌های دانه.
 
31.Bernard, H. Russell)2006(. Research Method in Anthropology. London: Altamira Publication.