Reproducing Power in Social Domain

Document Type : Promotional Article

Author

M.A. student, Faculty of Islamic Studies, Culture and Communication, ISU

Abstract

The concept of power has always been a matter of controversy. On the one hand, some take power as a hard thing in the hands of the state or government. This enables states to use military force for subjugating people. On the other hand, some, mostly among contemporary theorists, believe the power to be a soft and subjective phenomenon and think it to become effective only when punitive discourses are effective in society. In fact, power in its second sense is a fluid and roaming thing the owners of which are endowed with the necessary influence in society. The social dimension of power can rightly display its softness and fluidity. In this article we intend to understand the reproductive process of power in social domain. To answer the question, we have adopted the library method and have surveyed this at three different layers. The first layer deals with the conceptual development of power and its consequences. The second examines three processes of managing the image, social rituals, and social institutions in relation with power. And finally, the third layer discusses the effect of the three processes on people’s perceptions and attitudes and behaviors. We conclude that the reconstruction of power is a three-phase process that is institutionalized in society at large to individuals’ mind and vice versa.

Keywords

  1. کتابنامه

    1. ‏‫آذربایجانی، مسعود‏(۱۳۹۳)‏. روان‌شناسی‌ اجتماعی‌ با نگرش‌ به‌ منابع‌ اسلامی‌‏. (پژوهشکده حوزه و دانشگاه و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها‏‫ (سمت)) (ویرایش ‏‫ویراست2.). قم‌: پژوهشکده‌ حوزه‌ و دانشگاه‌.
    2. ‏‫آرنت‌، هانا‏(۱۳۸۹)‏. وضع بشر‏. (مسعود علیا، مترجم). تهران: ققنوس.
    3. ‏‫آلپورت، گوردن دبلیو؛ و جونز، ادوارد ای‏(۱۳۷۱)‏. روان‌شناسی اجتماعی از آغاز تاکنون‏. (محمدتقی منشی طوسی، مترجم). مشهد: آستان قدس رضوی، معاونت فرهنگی.
    4. ‏‫اسکات، ریچارد‏(۱۳۸۷)‏. نهادها و سازما‌ن‌ها‏. (مینا دده بیگی، مترجم). سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت).
    5. ‏‫بارون‌، ‏‫رابرت ا؛ برن، دان اروین و برنسکم، ‏‫نایلا آر(۱۳۸۸)‏. روان‌شناسی‌ اجتماعی‌‏. (یوسف‌ کریمی‌، مترجم). تهران‌: روان.
    6. ‏‫بدار، لوک؛ دزیل، ژوزه و لامارش، لوک‏(۱۳۹۵)‏. روان‌شناسی اجتماعی‏. (مالک میرهاشمی، ویراستار، حمزه گنجی، مترجم). ساوالان.
    7. ‏‫بلاو، آن ماری روش؛ و نیون، ادیل‏(۱۳۹۲)‏. روان‌شناسی اجتماعی مقدمه بر نطریه‌ها و آئین‌ها‏. (محمد دادگران، مترجم). مروارید.
    8. ‏‫پراتکانیس، آنتونی؛ و آرنسون، الیوت‏(۱۳۹۱)‏. عصر تبلیغات: استفاده و سوءاستفاده روزمره از اقناع‏. (کاووس امامی و محمدصادق عباسی، مترجمان). صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران (سروش).
    9. ‏‫جنیدی، رضا‏(۱۳۹۳)‏. تکنیک‌های عملیات روانی و شیوه‌های مقابله. به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی).
    10. ‏‫دورکیم‌، امیل‌‏(۱۳۸۳)‏. صور بنیانی‌ حیات‌ دینی‌‏. (باقر پرهام‌، مترجم). تهران‌: نشر مرکز.
    11. ‏‫رودنبولر، اریک دبلیو.(۱۳۹۰)‏. ارتباطات آیینی: از گفتگوهای روزمره تا جشن‌های رسانه‌ای شده‏. (ابراهیم حقیقی، ویراستار، عبدالله گیویان، مترجم). دانشگاه امام صادق (ع)، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
    12. ‏‫روسک، جوزف و وارن، رولند‏(۱۳۵۰)‏. مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی‏. (احمد کریمی و بهروز نبوی، مترجمان). تهران: مؤسسه عالی حسابداری. بازیابی از کتابخانه مرکز تحقیقات بین‌المللی بیابان دانشگاه تهران.
    13. ‏‫فنیس، باب میخائل و اشتروب، ولفگانگ‏(۱۳۹۳)‏. روان‌شناسی تبلیغات‏. (محسن شاهین‌پور و سمیه اولی، مترجمان). تهران: شرکت انتشارات سوره مهر.
    14. ‏‫فوکو، میشل‌‏(۱۳۷۸)‏. مراقبت‌ و تنبیه‌ : تولد زندان‌‏. (نیکو سرخوش‌ و افشین‌ جهاندیده‌، مترجمان). تهران‌: نشر نی‌.
    15. ‏‫کاستلز، مانوئل‏(۱۳۸۵)‏. عصر اطلاعات‏. (افشین خاکباز و احد علیقلیان، مترجمان) (ج ۱–3). تهران: گیسوم.
    16. ‏‫کاستلز، مانوئل‌‏(۱۳۹۶)‏. قدرت ارتباطات‏. (حسین بصیریان جهرمی، مترجم). تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
    17. ‏‫گیدنز، آنتونی‌‏(۱۳۹۶)‏. ساخت جامعه‏. (اکبر احمدی، مترجم). تهران: نشرعلم.
    18. ‏‫لوکمان، توماس و برگر، پیترال‏(۱۳۹۵)‏. ساخت اجتماعی واقعیت (رساله‌ای در جامعه‌شناسی شناخت)‏. (فریبرز مجیدی، مترجم). تهران: علمی و فرهنگی.
    19. ‏‫مفید، محمد‌بن‌محمد‏(۱۴۱۳)‏. شناسه حدیث : 353165‏. در کتاب المزار (مناسک المزار) (ویرایش 1، ج 1، ص. 53). قم: المؤتمر العالمی لألفیة الشیخ المفید.
    20. ‏‫مولانا، حمید‏(۱۳۷۵)‏. رسانه‌ها و انگاره‌سازی‏. (، مترجم: تاجیک غلامرضا، مترجم)، رسانه، 26(7)، 10-17.
    21. ‏‫نای، جوزف اس‏(۱۳۸۹)‏. قدرت نرم (ابزارهای موفقیت در سیاست بین‌الملل)‏. (محمد روشنی، ویراستار، مهدی ذوالفقاری و محسن روحانی، مترجمان). دانشگاه امام صادق (ع).
    22. ‏‫هابرماس، یورگن‏(۱۳۹۲)‏. کتاب نظریه کنش ارتباطی‏. (کمال پولادی، مترجم). تهران: مرکز.
    23. ‏‫همیلتون، مالکوم‏(۱۳۹۷)‏. جامعه‌شناسی دین‏. (محسن ثلاثی، مترجم). تهران: نشر ثالث.

    24. Couto, Richard A. (ed.). (2010). Political and civic leadership: a reference handbook. Thousand Oaks, Calif: SAGE Publications.

    25. Entman, Robert M. (2004). Projections of power: framing news, public opinion, and U.S. foreign policy. Chicago: University of Chicago Press.

    26. Goffman, Erving. (1990). The presentation of self in everyday life (Nachdr.). New York, NY: Doubleday.

    27. Lévi-Strauss, Claude. (1963). Structural anthropology. New York: Basic Books.