اخگری, محمد. (1397). رادیو در عصر دوم، چشمانداز تولید و پخش رادیو در عصر رسانههای نو. ویرایش دوم. تهران: دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
الیاسی, محمد حسین. (1388). مبانی نظری و عملی اقناع و مجابسازی. مطالعات بسیج. 1388, شمارهی 45.
ببران, صدیقه. (1392). ضرورتهای آموزش سواد رسانهای. وب سایت مرکز پژوهش و آموزش مؤسسهی همشهری. [درون خطی] مؤسسهی همشهری, 25 اردیبهشت 1392. کد مطلب: 3636.
بقایی, رقیه. (1396). دید باز. تهران: پشتیبان.
پاتر, جیمز. (1391). سواد رسانهای. قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
پوریانی, جابر, نصیری, معصومه و چشمه نور, مرتضی. (1397). فضای مجازی و سواد رسانهای. تهران: پشتیبان.
خسروانیان, نجمه و خسروانیان, سجاد. (1397). تفکر انتقادی در جهان چند رسانهای (با تأکید بر آموزههای سواد رسانهای). تهران: پشتیبان.
رحمانزاده, مهدی. (1393). مطالعهی موردی. پژوهه. [درون خطی] پژوهشکده باقرالعلوم, 24 آبان 1393. [اتخاذ: 6 دی 398.] pajoohe.ir.
کانجیج, ایگور. (1397). جامعهی مدنی و ارتقای سواد رسانهای - اطلاعاتی. [مترجم] هانیه عظیم زادگان و مهدی پاشایی کور عباسلو. تهران: پشتیبان.
لویک, مارلین. (1397). سواد رسانهای در عصر دیجیتال. [مترجم] علی شایان فر. تهران: پشتیبان.
مظفری, افسانه و راضی, محمد رضا. (1396). جایگاه سواد رسانهای در فقه رسانه. تهران: پشتیبان.
میرزای, خلیل. (1388). کیفی پژوهی، پژوهش، پژوهشگری و پژوهشنامهنویسی. تهران: فوژان.
ویسی, غلامرضا. (1387). روانشناسی ارتباط با جوان. پیام. 1387, شمارهی 89.
یانگ, جیمی, مک لئود, دیوید و برادی, شین. (1397). رسانههای اجتماعی و چالشهای اخلاقی در قرن 21. [مترجم] نرگس سادات مشرف. تهران: پشتیبان.
A. McLean, Sian. (2016). The role of media literacy in body dissatisfaction and disordered eating: A systematic review. Melbourne: La Trobe university.
Katz, Helen. (2010). Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research, and Buying. London: Routledge.
McLuhan, Marshall. (1994). Undersatnding Media: The Extensions of Man. London: The MIT Press.
Scheg, Abigail G. (2014). Reforming Teacher Education for Online Pedagogy Development. Pennsylvania: IGI Global.
Toman, Elizabeth. (1995). The 3 stages of media literacy. : .