اهداف و سیاستهای دوفصلنامه علمی «پژوهش نامه فرهنگ و رسانه» (نامه فرهنگ و ارتباطات)
1. اهداف:
1-1. به منظور پیشبرد و ارتقای علم، توسعه کمی و کیفی مقالههای علمی ـ ترویجی، بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی، عرضه نتایج تحقیقات پژوهشگران، ایجاد ارتباط میان مراکز آموزشی، پژوهشی، شناخت و معرفی خلاقیتهای علمی در زمینه موضوعات جدید در سطح ملی و بینالمللی، نشریه«پژوهش نامه فرهنگ و رسانه» (نامه فرهنگ و ارتباطات) تشکیل گردید.
1-2. تعداد بسیار محدود نشریات علمی ـ ترویجی حوزه علوم اجتماعی و مطالعات فرهنگ و تمدن در کشور در عین آمار رو به افزایش فارغالتحصیلان و اساتید، لزوم رویکرد اسلامی و رهیافت مسئلهمحور به نظام فرهنگی ارتباطی جمهوری اسلامی، توسعه کمی و رسمی مطالعات میان رشتهای فرهنگ و ارتباطات در سه سطح «تحلیل تمدنی»، «حکمرانی دولتی» و «اجتماع انسانی» از ضرورتهای راهاندازی نشریه علمی «پژوهش نامه فرهنگ و رسانه» (نامه فرهنگ و ارتباطات) میباشد.
1-3. اهداف تشکیل نشریه «پژوهش نامه فرهنگ و رسانه» (نامه فرهنگ و ارتباطات) : تأمین خلأ نشریه و روزنامهنگاری علمی و تخصصی در حوزه میانرشتهای فرهنگ و ارتباطات ایران با بیش از 10 عرصه موضوعی (گردشگردی فرهنگی/ اقتصاد و حقوق فرهنگ و رسانه/ میراث و مناسک/ دیپلماسی عمومی و میانفرهنگی/ خبر و روابط عمومی/ تمدننوین و آیندهپژوهی فرهنگی/ مطالعات آموزش و پرورش/ تولید و مصرف رسانه/ فضای مجازی و سایر موضوعات مرتبط).
1-4. تقویت مرجعیت علمی در رویکرد اسلامی به مسائل، نظریات و ادبیات حوزه فرهنگ و ارتباطات
1-5. ترغیب و تشویق دانشجویان تحصیلات تکمیلی مطالعات فرهنگی، ارتباطات و جامعهشناسی به مطالعات نظری، راهبردی و پژوهشهای میانرشتهای.
1-6. انتشار مقالات متعدد حاصل از طرحهای پژوهشی، همایشها و سمینارهای حوزه فرهنگ و ارتباطات.
1-7. انعکاس و انتشار عمومی و فوری ظرفیت علمی و مطالعاتی فارغالتحصیلان حوزه فرهنگ و ارتباطات ایران که در قالب پایاننامههای متعدد کارشناسیارشد و تحقیقات دکتری وجود دارد.
2. محورهای تخصصی: