- آسابرگر، آرتور (1383). روشهای تحلیل رسانهها (پرویز اجلالی، مترجم). تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- استتی، صلاح (1375). اسلام و تصویر (ترجمه محمد سعید محصصی). نشریه نقد سینما، ش 8، ۷۱-۷۹.
- ایول، ژاک (1391). «تعارض دینی میان تصویر و کلمه» در: جستارهایی در رسانه (ج۳) (افشین خاکباز، مترجم). قم: دانشگاه ادیان و مذاهب.
- چندلر، دانیل. (1387). مبانی نشانهشناسی (مهدی پارسا، مترجم). تهران: سوره مهر.
- خالقپناه، کمال. (1387). نشانهشناسی و تحلیل فیلم: تحلیل نشانهشناختی فیلم لاکپشتها هم پرواز میکنند. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، ۴ (۱۲)، ۱۶۳- ۱۸۳.
- دالگرن، پیتر (1380). تلویزیون و گسترة عمومی (مهدی شفقتی، مترجم). تهران: سروش.
- داندیس، دونیس (1393). مبادی سواد بصری (مسعود سپهر، مترجم). تهران: سروش.
- دانسی، مارسل. (1388). نشانهشناسی رسانهها (گودرز میرانی و بهزاد دوران، مترجمان). تهران: آنیسهنما و چاپار.
- دِوییر، راشل (1388). «اسلامی کردن فیلم» در: جستارهایی در رسانه (ج۲) (شاپور عظیمی، مترجم). قم: دانشگاه ادیان و مذاهب.
- شاپوری، سعید (1380). تصویر در اسلام. کتاب ماه هنر، ش 37 و 38، 62-63.
- طباطبایی، سیدمحمدحسین، و مطهری، مرتضی (1390). اصول فلسفه و روش رئالیسم ( ج2). تهران: صدرا.
- فتحاللهبیاتی، محمدرضا (۱۳۹۴). درآمدی بر جذابیت در رسانه دینی: مؤلفههای جذابیت دینی در برنامههای گفتگومحور تلویزیونی. تهران: بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع).
- فرامرزی، محسن (1390). مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانهشناسی آگهیهای بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکههای ماهوارهای. مطالعات رسانهای، ۶ (۱۲)، 118-93.
- فرجی، مهدی، و حمیدی، نفیسه (1385). بازنمایی زندگی روزمره در خیابان: نشانهشناسی کلیپهای راهنمایی و رانندگی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، ۲(۵)، 178-15۹.
- فیسک، جان (1386). درآمدی بر مطالعات ارتباطی (مهدی غبرایی، مترجم). تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- لاندبای، نات (1382). «شبکه تجلیات جمعی» در: بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ (مسعود آریایینیا، مترجم). تهران: سروش.
- لیندرمن، آلف (1382). «دریافت معنای دین» در: بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ (مسعود آریایینیا، مترجم). تهران: سروش.
- متالینوس، نیکوس (1384). زیباییشناسی تلویزیون (جمال آل احمد، مترجم)، تهران: اداره کل پژوهشهای سیما.
- محسنیانراد، مهدی (1382). حلقه وصل دین و رسانهها: تشدید ادراک، تقلیل احساس. روزنامه ایران، ۹ (۲۶۳۰)، ۱۴ آبان 1382.
- محمدی، مجید (۱۳۸۲)، دین و ارتباطات، تهران: کویر.
- مطهری، مرتضی (۱۳۷۹). انسان و ایمان. تهران: صدرا.
- مفتح، محمد (بیتا). روش اندیشه: شرح منظومه منطق و رساله تاریخ منطق. تهران: نور.
- مک کویین، دیوید (1384). راهنمای شناخت تلویزیون (فاطمه کرمعلی و عصمت گیویان، مترجمان). تهران: اداره کل پژوهشهای سیما.
- مک لوهان، م. (1377). برای درک رسانهها (سعید آذری، مترجم). تهران: مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
- مورگان، دیوید (1391). «تصویر» در: کلیدواژگانی در باب دین، رسانه و فرهنگ (امیر یزدیان، مترجم)، قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
- هوور، استوارت (1386). از رسانه تا معنا (اسماعیل بشری، مترجم). فصلنامه رسانه، ۱۸ (۶۹)، 119-95.
- یاسینی، سیده راضیه (۱۳۹۳). سیمای پیامبران در سینمای هالیوود و ایران. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
- Graber, Oleg (2006), Islamic Art and Beyond, Hampshire: Ashgate Publishing Limited.
- Gross, Larry , Kats, John Stuart, Ruby, Jay (2003), Image Ethics in the Digital Age, :University of Minnesota Press.
- Hocks, Mery E., Kendrick, Michelle R. (2005), Eloquent Images: Word and Image in the Age of New Media, :MIT Press.
- Howells, Richard (2003) Visual Culture, London: Polity Press & Blackwell Publishers Ltd.
- Mirzoeff, Nicholas (1999), An Introduction to Visual Culture, London: Routledge.
- Mitchell, William John Thomas (2005), What Do Pictures Want?: The Lives and Loves of Images, Chicago: University of Chicago Press.
- Naef, Silvia (2004), Y a-t-il une question de I' Image en Islam, Paris: Teraedre.