نوع مقاله : مقاله ترویجی
نویسنده
دانشجوی دکتری دانش اجتماعی مسلمین دانشگاه امام صادق ع
چکیده
امروزه رسانه یکی از مهمترین ابزارهای اثرگذاری در جامعه محسوب میشود که نقش به سزایی در زندگی فردی و اجتماعی بازی میکند. رسانهها برای اثرگذاری دقیقتر و منظمتر، سیاستهای مشخص و معینی را وضع میکنند. مبانی نظری این موضوع که ذیل سیاستگذاری رسانهای مطرح میشود میبایست بهصورت دقیق و کاربردی موردبررسی قرار گیرد. معمولاً دو نوع رویکرد سنتی و نوین به سیاستگذاری رسانهها وجود دارد که اتخاذ هرکدام یک از این رویکردها میتواند مزایا و معایبی را به دنبال داشته باشد. در پژوهش پیش رو که با روش کتابخانه ای و تحلیل مضمون صورت گرفته است، به ابعاد و مؤلفههای این سیاستها پرداخته، و سعی شده است بهصورت تطبیقی با صداوسیما مقایسه گردد و در ادامه دیدگاههای مقام معظم رهبری بهعنوان سیاستگذار اصلی سازمان صداوسیما در این حوزه مورد بررسی قرارگرفته است. در نهایت در دسته بندی ای ماموریت، الزامات ماموریت، اهداف، راهبردهای اجرایی و آسیب شناسی استخراج گشته است.
کلیدواژهها
http://www.shora-gc.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&ID=eb67c901-6d34-4be1-a984-68263c5b6e1c...
www.khamenei.ir